جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران طرح مجدد مذاکرات سازش در واشنگتن را خیانتی دیگر به مردم فلسطین دانست و گفت:ازسال گذشته تا کنون این مذاکرات تنها برای تنفس رژیم صهونیستی صورت می‌گرفته است

ahmad khatami

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی که در خطبه‌های دوم نمازجمعه روز قدس در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با اشاره به آغاز مذاکرات سازش در واشنگتن، اظهار داشت: در طول بیش از 60 سال تا کنون مذاکرات سازش فقط فرصت برای رژیم صهیونیستی و فرصت تنفس برای این رژیم جلاد و آدمکش بوده است.

وی به مذاکرات مادرید، اسلو، کمپ دیوید اول و دوم اشاره کرد و گفت: چون این مذاکرات جنایتکارانه بود، از پیش شکست خورده بودن این مذاکرات برای اهل تحلیل روشن بود و ما امروز هم تردیدی نداریم که در مذاکرات سازش نیز صهیونیست‌ها و ‌آمریکایی‌ها شکست خواهند خورد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مذاکرات مشروعیت هم ندارد زیرا طبق نظرسنجی دقیق 92 درصد از مردم مسلمان در سرزمین‌های اشغالی با این مذاکرات مخالفت کردند.

خاتمی افزود: البته طرف مذاکره هم چهره منفوری بین فلسطینی‌ها است که هیچ جایگاهی برای این مذاکره ندارد.

سازمان‌های بین‌المللی زمینه ساز جنایات رژیم صهیونیستی

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام راحل در اوج غربت مساله فلسطین، موضوع فلسطین را با اعلام روز جهانی قدس احیا کرد.

وی افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد جایگاهش تثبیت شده است، امام با شجاعت این رژیم جعلی را هدف قرار داد و فرمود اسرائیل غده سرطانی است که باید کنده شود.

خاتمی خاطر نشان کرد: این رژیم تلاش داشت مساله فلسطین را عربی و نزاج منطقه‌ای جلوه دهد اما امام راحل با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، این موضوع را به مساله بین‌المللی جهان اسلام تبدیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران آرمان فلسطین از اجزای بی تردید خط امام دانست که مردم ایران نیز این آرمان بلند را دنبال می‌کنند.

وی افزود: بیش از 60 سال از اشغال فلسطین می گذرد؛ در این مدت سازمان ملل و شورای امنیت بدترین رفتار را داشتند و به جای طرفداری از مظلوم پیوسته طرفدار ظالم بودند و این سازمان های بین المللی این رژیم سیاه را به مشروعیت شناختند و زمینه ساز جنایات فراوان این رژیم سیاه شدند.

مقاومت برگ برنده فلسطین

خاتمی با تاکید بر اینکه در طول بیش از 6 دهه گذشته مقاومت برگ برنده فلسطینی‌ها در مواجهه با رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: مقاومت‌های مردم فلسطین بود که دشمن صهیونیستی را به عجز و ذلت وا داشت.

وی مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر این رژیم را یادآور شد و اظهار داشت: حزب الله لبنان یک گروه شبه نظامی است که بالاترین سلاح آنان موشک‌هایی با برد 70 کیلومتر است اما صهیونیست‌ها با داشتن انواع سلاح های پیشرفته از حزب الله شکست خوردند.

خاتمی با اشاره به مقاومت 22 روزه مردم غزه در برابر اسرائیل تاکید کرد: این مقاومت ها به نماد عزت اسلام و عظمت مسلمانان تبدیل شد و نشان داد که تنها زمین گیر کردن این رژیم جلاد و صهیونیستی فقط و فقط مقاومت است و راه دیگری ندارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ' انتفاضه‌ها کمر اسرائیل را شکسته است ' گفت: رژیم جاه طلبی که می خواست به همه جای دنیا چنگ بیاندازد، امروز به جایی رسیده است که ذلیلانه در پی آن است که کشورهای عربی او را به مشروعیت بشناسند.

خاتمی تاکید کرد که اینها به برکات مقاومتی است که مردم مظلوم فلسطین داشته اند.

تبلیغ ایران هراسی برای به حاشیه راندن موضوع فلسطین است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نقشه رژیم صهیونیستی این است که با طرح مسایل فرعی، فرضی، پوچ و باطل و مساله ایران هراسی موضوع اشغال فلسطین را از نقطه کانونی بیرون ببرد و آن را به حاشیه براند.

خاتمی کشورهای عربی منطقه را مورد خطاب قرار داد و به آنان گفت: به دام این رژیم دروغگو و جنایتکار نیافتید زیرا این همان رژیمی است که اگر قدرت داشت مکه و مدینه را هم اشغال می کرد.

وی افزود: شعار ' از نیل تا فرات ' شعاری بود که مقاومت از یاد آنها برد و امروز شاخ های این گاو وحشی شکسته شده و امروز این رژیم در مسیر افول قرار دارد اما اگر قدرت پیدا کنند به هیچ یک از شما رحم نمی‌کنند زیرا آنها دشمن اسلام و قرآن هستند.

وی به سران کشورهای عربی منطقه توصیه کرد: ایران اسلامی به عنوان برادر قدرتمند شما در منطقه از حیثیت اسلامی و مسلمانی شما دفاع می کند و بر این اساس بودن در کنار ایران برای شما بهتر است.

آمریکا کلاهک هسته‌ای به صهیونیست‌ها داده است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص احتمال در دستور کار قرار گرفتن بررسی برنامه‌های هسته‌ای غیرصلح آمیز و جنایتکارانه اسرائیل در هفته آینده را مورد اشاره قرار داد.

خاتمی ابراز امیدواری کرد که با دستور کار قرار گرفتن این مساله، آژانس موضوع را با دقت پیگیری کنند تا مشخص شود این رژیم سیاه بیش از 200 کلاهک هسته‌ای را از کجا آورده است و کدام رژیم آنها را به این سلاح جهنمی کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اطمینان داد که اگر موضوع به صورت عادلانه بررسی شود، همه خواهند دید رژیم جنایتکار آمریکا این کلاهک های هسته‌ای را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است.

وی یاد آور شد: اوباما به دروغ با شعار تغییر روی کار آمد چون هیچ تغییری نسبت به روسای جمهوری دیگر آمریکا نداشت و پیوند ناگسستنی آنها با اسرائیل نشان دهنده این است که تغییری در این زمینه صورت نگرفته است.

خاتمی با یادآوری اینکه آمریکا سالانه بیش از پنج میلیارد دلار کمک بلاعوض در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد، تصریح کرد: دنیا می داند که رژیم آمریکا در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی شریک است.

سیل پاکستان فاجعه قرن است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه‌های دوم این نماز عبادی - سیاسی، به موضوع وقوع سیل در پاکستان اشاره و آن را فاجعه بزرگ قرن نامید و اظهار داشت: 14میلیون نفر در این سیل آواره شدند و امروز سازمان ملل اعلام کرده است که توانسته است تنها 300 هزار نفر در ارودگاه‌های موقت اسکان دهد.

خاتمی افزود: وزارت بهداشت پاکستان نیز اعلام کرده است که سه میلیون کودک در معرض بیماری عفونی قرار دارند؛ یک میلیون و 100 هزار خانه در این سیل به طور کلی ویران شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسلمانان خواستند به حکم اخوت اسلامی در این صحنه وارد شوند و امیدواریم جهان اسلام با بسیج همه جانبه برای کمک به مردم مسلمان پاکستان به صحنه بیایند و قدری از داغ آنها بکاهند.

رهنمودهای رهبری به دولت

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیات دولت اشاره کرد و گفت: ایشان به دولت سفارش کردند به ارز‌ش‌هایی که مردم به خاطر آن به آنها اقبال کردند، پایبند باشند، و به این ارزش‌ها تداوم بخشند.

خاتمی، دین مداری، عدالت طلبی، ساده زیستی، دوری از اشرافی گری، تلاش خستگی ناپذیر و بی وقفه برای خدمت و استکبار ستیزی را از جمله ویژگی هایی برشمرد که مردم به خاطر آن دولت دهم را انتخاب کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان اهتمام بیشتر برای تسهیل در زندگی مردم و توجه به سند چشم انداز را سفارش دیگر رهبر انقلابه به دولت برشمرد و گفت که توجه به این سفارش‌ها برای آینده کشور ضروری است. وی افزود: مردم سرمایه نظام هستند و هرچه در مسیر خدمت به این مردم کار شود، کار زیادی نشده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه دولت در این عرصه خدمات گسترده‌ای داشته و به صورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم است ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند در وضع معیشت مردم تحولی گسترده بوجود آورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران پرهیز از کارهای موازی در همه عرصه‌ها بویژه در حوزه سیاست خارجی را یکی از تاکیدات مهم رهبر انقلاب به دولتمردان ذکر کرد و اظهار داشت: حوزه سیاست خارجی کشور یک حوزه معمولی نیست و با آبروی یک ملت طرف است و به همین خاطر انتظار می رود با تدبیر و وحدت مدیریت جایگاه نظام جمهوری اسلامی در سطح جهان ارتقا یابد.

خاتمی افزایش بودجه فرهنگی را ازدیگر رهنمود رهبر معظم انقلاب به دولت دهم دانست و گفت: ایشان با ابراز خرسندی از این رویکرد دولت، بر استحکام محتوایی و هنری و هزینه کرد این بودجه ها در مسیرهای تعیین شده که کارهای ویترینی و تشریفاتی نباشد، تاکید داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت دهم با عرصه فرهنگی نیز با تاسی به رهنمودهای رهبری در عرصه کیفی کارهای فرهنگی قدم های گسترده تری بردارد.

خاتمی توجه به انتقاد پذیری را دیگر سفارش رهبر انقلاب به دولت برشمرد و گفت: شاید برخی انتقاد وارد نباشد اما دولت سعه صدر را در خود نهادینه کند و اجازه دهد هر کس انتقادی دارد، انتقاد خود را بیان کند زیرا باز بودن فضای انتقاد سازنده قطعا به مصلحت کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید بر اجرای درست سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را دیگر خواسته رهبر انقلاب از دولت دهم دانست و گفت: روح این اصل به معنی افتادن مدیریت اقتصاد به دست مردم است و دولت به امور سیاستگذاری و نظارتی بپردازد و در این صورت اجرای سیاست‌های این اصل برکات گسترده خود را به نمایش خواهد داشت.

کد خبر 115280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز